lördag 31 januari 2015

Ledig helg

Den här helgen är jag ledig och det är så himla skönt att för en gång skull få sovmorgon. Jag hade nästan glömt hur det kändes men det känns otroligt bra. Jag började morgonen med att läsa en bok som vi hade i läxa att läsa ut till nu på måndag. Har inte haft orken att göra några läxor dom senaste helgerna eftersom jag kommit hem helt mörbultad varje dag. Sen har jag ju skola och då är det långa dagar från 8-16 i princip varje dag och då måste jag kliva upp 06:30 också kommer jag hem 16:40 så då har jag inte mycket tid att gör läxor heller men jag försöker ju så gott det går men jag känner hur jag halkar efter. Det är tufft att ha jobb och skola men vad ska man göra då när man har en mamma som knappt har råd att skaffa fram mat på bordet och betala räkningar. Jag måste ju jobba för att kunna försörja mig själv och kunna köpa skolmaterial, kläder, smink och diverse saker som en studerande tonåring behöver. Det ända jag inte försörjer mig med nu är tak över huvudet och mat. Fast igår betalade jag faktiskt maten på restaurangen och sedan det som köptes på Ica.
Jag är bara 16 och försörjer snart mig själv, jag försörjer mig själv ekonomiskt i alla fall. Ska det vara så? Jag känner inte många som har det liv som jag har. Jag är faktiskt glad att inte många har det liv jag har och är med om det jag är. Men sedan finns det faktiskt många som har det tusen gånger värre och skulle göra vad som helst för att ha det liv jag har, så jag är faktiskt tacksam ändå för vad jag har. Oavsett hur dåligt man mår eller hur mörk framtiden ser ut så får man inte glömma att det finns folk som har det värre. Man måste även tänka positivt för att få en positiv vardag. Det finns heller ingen människa som har allt i sitt liv helt perfekt och inte mår dåligt till och från. Om det finns en sådan människa så är nog han/hon ensam om att ha allt i sitt liv helt perfekt. Det finns alltid någon nackdel hos någon. Glöm inte det om du mår dåligt över någonting.
Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar