tisdag 17 februari 2015

Jobb och bara jobb!

Jag har jobbat nu i 5 av 6 helger sedan skolan började igen efter lovet. Min chef har nu hittat EN till som kan jobba söndagar så jag har haft 2 eller 3 lediga söndagar på 6 veckor... Jag har praktiskt taget jobbat tills jag stupat och den här helgen behövde jag vara ledig mer än någonting annat. Jag visste att chefen skulle höra av sig dagen före med att fråga om jag kunde jobba och rätt som jag hade så hörde hon av sig idag och frågade om jag kunde ta kvällspass imorgon och jobba hela helgen. Jag sa att jag inte kunde det eftersom jag ligger efter som fan med plugg och jag har hur många prov och  inlämningar som helst tills nästa vecka, för alla deadlines ligger nu före lovet så jag förklarade dör henne att jag inte kunde jobba i helgen och att hon var tvungen att hitta någon annan.
Jag blev så jäkla sur när hon frågade om jag kunde höra ifall Lina kunde jobba och hon är sjuk så hon kan inte och inte heller min syster eller mamma.
Jag blir så förbannad att hon, som driver ett företag, ska lägga hela ansvaret på en 16 åring som går gymnasiet där det är tufft som fan med plugg. Sen lägger hon allt ansvar på mig till att hitta någon som kan ta min plats på jobbet... DET ÄR VÄL HENNES ANSVAR?!?!?!?!? eller har jag fel?
Jag skrev hur läget såg ut med plugg och hennes svar var att: '' jag trodde det var din helg nu eftersom det är varannan helg för dig och Terese'' VADDÅ VARANNAN HELG??? jag har för far jobbat varenda jävla helg och aldrig varit riktigt ledig förutom EN helg då jag pluggade som fan! Hon ska då inte ge mig skulden till att jag skulle ha jobbat den här helgen när jag jobbade Fredag OCH lördag förra veckan!
Sen har hon sagt till Olle och Ing-Marie att dom, som är pensionärer och inte har något bättre för sig, inte får hjälpa till i backen för att hennes anställda ska klara sig helt själv... Jag hinner knappt med kunderna som kommer och handlar för det kommer sådär 50 pers om dagen och alla ska ha mat och fika. Det blir mycket för en person att ta hand om så många. Sen har hon mage att skälla ut två pensionärer som jobbar helt ideellt (gratis) och jag ser ingen anledning varför dom inte skulle få hjälpa till... Nää jag fattar inte hur hon tänker, är det jag eller hon som är den vuxna här? Och hon ska driva ett företag? Herregud! Jag är så jäkla förbannad så det finns inte! Det är så mycket som jag skulle villa ta upp med henne men jag orkar inte ens lägga ner tid för jag har inte tid.
Nej usch vad irriterad jag är just nu!
HADEEEEE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar