tisdag 17 februari 2015

Varför så svårt?

Varför ska det vara så svårt att prata med någon man gillar? Jag såg Filip idag men det är mycket lättare att ignorera honom än att gå fram och prata med han. Jag vet att han vet att jag gillar honom lite grann och han har gått med på att gå på bio om vi lär känna varandra lite först. Men hur kan man lära känna någon man inte har modet att prata med? Jag vill mer än allt annat våga ha en vanlig konversation med honom för att visa honom min personlighet. Elin har berättat så mycket om mig, om hur jag är och hur rolig jag är och så vidare. Men jag kommer antagligen vara stel som fan när jag ska försöka prata med honom, om det nu kommer hända det vill säga.
Jag vill att det ska hända något men jag vill inte börja följa han på instagram eller vara en stalker och ta reda på vad han har för kik och snap för att ta kontakt med honom. Jag vågar heller inte gå fram och prata med honom och fråga han vad hans planer för helgen är. Jag tror heller inte att han kommer våga göra något av det på mig och då kommer allt bara rinna ut i sanden och glömmas bort.
Jag vill inte det. Men jag vill inte ta första steget heller. Vem ska göra det? Det är ju jag som gillar honom... Gud vad jobbigt... Vi får se hur det går då.
Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar