tisdag 17 februari 2015

Pappa

Idag är det den 17 februari 2015 och jag har inte träffat min pappa på 51 dagar nu. Jag har fått en tandläkartid nu på fredag och då ska jag träffa honom och på fredag kommer det vara 54 dagar sedan jag träffade honom. Det tråkiga är att jag känner inte för att träffa han längre för jag känner inte igen han. Han är absolut inte den samma som när mamma och han var tillsammans fortfarande. Han har förändrats helt, både i utseende och inombords. Och det är inte till det bättre. Visst kan han vara någorlunda densamma ibland om man är själv med honom men oftast är han bara konstig och helt förändrad. Jag saknar min förra pappa som man kunde skämta med och ha roligt med utan att behöva känna sig besvärlig. För just nu känns det besvärligt att träffa sina egna barn för honom. Det är vad jag känner av. Visst har jag väl jobbat väldigt mycket varje helg men han kan faktiskt ha hört av sig någon veckodag och träffat mig om han nu längtat efter mig.
Vi sågs i och för sig på min saga-premiär i typ 2 minuter och han sa inte ens att jag var duktig. Det enda han sa var att man förstod handlingen och att låtarna var bra... TACK FÖR DEN! Han kunde åtminstone sagt att han var stolt över mig eller att jag överhuvudtaget att jag var bra... MEN NEJ, handlingen och musiken var bra men inte jag.
Sen såg jag han i 30 sekunder när jag var på väg till skolan och an skulle gå till tåget en morgon. Men jag räknar bara med om man träffats riktigt och pratat med varandra och det var 28/12 jag gjorde det. När jag firade julafton med han. Madde och... Cicki... Jag tycker inte om Cicki, dels för att hon inte pratar med oss och dels för att hon är jätte weird och har typ massa symboler i hennes trädgård för att hon tror på nå jävla kvinnogudar. Sen är hon bara allmänt weird ändå men det värsta är ju att pappa blivit exakt lika weird...
Det är jobbigt med en pappa som inte bryr sig och har en weird sambo som gör honom weird också...
Hoppas ni andra har det bättre i alla fall
HADE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar